Kişinin yasevimliığı maşer ortamında değeri olan , kapasite, hattıhareket ve diğer davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tümüdür.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara için insanların davranışlarında belirli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim bilimi; kişinin davranışlarındaki yaşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğkonume meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanılamamı strüktürlabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:
“Ferdin davranışında, kendi yaşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin yalnızçlarına onat ) bileğkonume meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis için;
· Eğitim bilimi bir vetiretir.
· Eğitim bilimi sürecinde, kişinin davranışlarının matlup yönde bileğkonutirilmesi yalnızçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğkonume kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç asıl öğesi vardır.
1. Amaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim bilimi yalnızçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı tamlık kültürler dâhilin birdır. Amaçların içeriği ve öğrenme dâhilin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre için bileğkonuebilir, lakin sürecin doğbeyı bileğkonumez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince birmebzul filozof ve eğitimci, eğitimin ne başüstüneğuna dair farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin kabul edilen ölçünlü tanılamamı şudur: Eğitim bilimi, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğkonuikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın ortamında eğitime dair temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğkonuikliği” ve “süreç” üzere kelimeler eğitimin esas taşlarıdır.
Eğitim bilimi, âdem evladı dâhilin ömür boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere onat olabileceği üzere istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin konuletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği üzere vürutigüzel bile olabilir. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal yetişek, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal yetişek denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, yetişek merkezleri üzere mekânlarda verilen yetişek formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan yetişek ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki yetişek yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek cereyan etmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda ya da kurumlarda belirli bir maksat ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci idari bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal yetişek ise spontane vüruten ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki can bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir dizge olarak ele aldatmaındığında ise yetişek sisteminin üç asıl ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Kaynar; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, donanım, maliyet, personel üzere fiziksel unsurlardır. Süreç; mektep ortamında gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, izin, test sonuçları üzere matlup davranış bileğkonuiklikleridir.