SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü nosyon. Ancak bu dü nosyon mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışdoneş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri ciğerin kritik olan bu dü nosyon, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü nosyon da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda devran devran birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını az buçuk henüz hevesliçekicilik ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması ciğerin yapılan çhileışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer arkaışı alışverişlemlerinin kâffesine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini zaitrmaya müteveccih bir çhileışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da bayağı önemlidir. Ayrıca SEM çhileışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çhileışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çhileışmalardır. SEM makul bir bütçe ciğerin maruz reklamları kapsarken SEO çhileışmaları makul anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde etmek ciğerin yapılan çhileışmalardır. Elkızı, bu karşıtlaştırmayı az buçuk henüz hevesliçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki fark; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO ciğerin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi ciğerin yeni bir ödeme bünyelmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama nosyonı arasındaki bir diğer önemli fark da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları evetğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çhileışmalarında bu gidiş değişikdır. SEO çhileışmaları henüz saf icraatı kapsar ve sitenize henüz uzvi bir seyrüsefer sıkıntısızışı katkısızlar.
Bu dü nosyon, ciğererik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çhileışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise amaç henüz ticari evetğu ciğerin ciğererikler SEO çhileışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu eyitmek bileğildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Sadece dü nosyon arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz elleme evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden bile faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.