Logo nedir? Lügat mealı olarak üs alınlığı dilimizde amblem olan, bir meselein, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mealını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak meseleletmenin yahut organizasyonun direk olarak yaptığı meselei sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi mealı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara sahip mümkün.
Sorusu sorulduğunda sözcük mealının dışında, birbir hayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan isim yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı olabildiğince önemlidir. özge taraftan logo tasavvur çalışmasını yapacak isim yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çalışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, meseleletmenizin ve bundan ahir çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çalışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmeseletirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş sahaı ile faaliyette bulunan şirketler muhtevain daha çok yeğleme edilebilir. Yekta bir sektörde çalışkanlık gösteren meseleletmelerin çoklukla logoları dalü oyun eder. Ancak çabucak aşkın dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda işaret etmek imkansızdır.
Logo ne meselee yarar?
İşletmeler muhtevain logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devir aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan filvaki bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple meseleletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza tendürüst adımlarla devam edebilmek adına “logo tasavvur” çalışması ile sarrafiyelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) dışa vurum eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir zevahirte tanınmasını sağlayan meselearetlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, zahmetsiz anlaşılır, çizgiırlanması zahmetsiz, kabil başüstüneğunca azca sayıda renkten oluşorospuıdır. Her çmüsavi baskı ve pazarlık tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok yüce ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge şirket evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya yüce mazarrat verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin gönülğine yarar olmalıdır. üste kurumun kendisini elbette tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yerıkeşik lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devir de dürüstılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da şirket muhtevain logo tasarlanacağı devir o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devir simgenin taşıyacağı meal hizmetında bu malumat çok önemlidir.